MEREKA.SUKA.JALAN-JALAN

12 April 2011

Tiada Lagi Lain Kali :(

Al kisah sepasang kekasih berkahwin. Permulaan semuanya indah,namun beberapa bulan kemudian…

Pada suatu hari mereka bergaduh, isteri sgt berkecil hati dengan kata-kata suaminya , lalu suami mengambil keputusan untuk tido berasingan bg menenangkan hati masing-masing. Mereka tidak bertegur sapa,sorg kerja pkul 7,sorg kerja pkul 8 jd mereka bagai sepakat untuk tidak bersua muka walaupun sebumbung. Namun isteri tetp menjalankan tugas menjaga makan minum pakaian suami. Pada hari ketiga selepas masing-masing pulang kerja isteri mengambil keputusan untuk menegur suaminya.

Perbualan.
Isteri : Abang, cmna kerja arini..?
Suami : Ok ja..knape?
Isteri : x ada ape.. arini awl abg balik..
Suami : haa..
Isteri : arini ada pasar hari. Jom kita pergi??
Suami : xnak,abg xlarat lgpun kan dah masak… esok saya cuti sampai ahad. Saya ada plan nga kawan-kawan nak berjalan.
(isteri terkilan kerna xdiberitahu tentang cuti namun tersenyum kerna selalunya suami akan membawanya pergi  bersama)
Isteri : ayg ikt skali kan.
Suami : x..abg pergi sendiri sbb semua yang pergi ni xbawa pasangan.
(skali lg isteri terkilan lalu dipujuknya suami untukmembawa nya bersama kerna sebelum ini  pun suami tetap akn bawa walaupun yg lain tidak bawa pasangan)
Suami : kita pegi lain kali ya..
Isteri : lain kali kali itu bila tp xpela..k…
Suami : bila-bila j la. Kalau awak nak pergi juga. Awk pergi sendiri!! (dalam nada yg agk tinggi)
(skali lg isteri terkilan.lalu mendiamkan diri)

Keesokannya ketika  isteri bangun,dia melihat suami sudah tiada disisi. Didail fon suami namun tiada berjawab .. Airmata mengalir. Lalu isteri mengambil keputusan untuk pulang ke kampong ,kerna suami sentiasa mengizinkan isteri pulang kesana. Dalam perjalanan pulang berbekalkan doa dan motor pemberian keluarganya yang diberi ketika belajar dahulu .. isteri pun memulakan perjalanan. Namun malang tidak berbau,motornya hilang kawalan akibat jalan yg licin ketika hujan. Keluarga dihubungi . Akhirnya jenazah selamat dibawa pulang dan akan dikebumikan pada hari tersebut juga. Suami pulang dengan sayunya memeluk jenazah isteri yg sudah tidak bernyawa. Setelah dikebumikan,suami dan keluarga pulang. Suami terus kekamar bersama baju terakhir isteri dan dipeluknya bersama sendu. Dibuka tas isteri,lalu dijumpai sampul berwarna puteh “untuk abang”..

Abang..
Ayg minta maaf ats slh silp ayg.halalkan makan pkai ayg slama ini.. abg,ayg harap ayg telah membahagiakan abg selama ini. Ayg sygkan abg xkira apa jua yg berlaku. Syg ayg xpnah berkurg hnya dek kesilapan,namun xkan bertambah hnya kerna kebaikan atau kelebihan.  Abg..mgkin tika ini ayg telah pergi,abg yg izinkan ayg pergi. Terima kaseh abg kerna izin ayg pergi sendiri,namun skali maafkan ayg kerna ayg tidak pergi bersendirian, ayg pergi bersama zuriat abg yg ayg tidak sempat hendak beritahu sebelum abg keluar. Dan tiada lagi lain kali ..doakan ayg dan bby slalu. InsyaAllah kami menanti abg di sana.  Abg teruskan kehidupan abg sendiri kerna ayg thu abg sorg yg kuat.. Seandainya abg jumpa pengganti ayg,hargailah dia sebaiknya. ... Ayg telah tunaikan jnj ayg dengan membawa kaseh syg abg hnga akhir hyt ayg..jaga diri kamu sayang..

Salam sayang
isterimu



8 ulasan:

TINA berkata...

Assalamualaikum

sedihnya cerita awk

"Che Ain" berkata...

TINA : wasalam.. thx sudi baca.

eva♥evo berkata...

humm...sgt sedey..hargai lah isteri anda..^_^

~MiZz Azz!an+!e~ berkata...

sedyh sngt

"Che Ain" berkata...

eva♥evo: dah xda bru nk hrgai xguna dah..

~MiZz Azz!an+!e~ thx sudi bc..

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

uih....masuk jiwa citer nie..sedih ... :'(

"Che Ain" berkata...

Cik Duyung : tme kaseh, nt nk wat cerpen bg oag gelak plak..

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

hehe..ok2..wat la..mau gelak..hehe.. :) rajin tol wat cerpen..hehe..